۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه



عقده گشائی و حس کینه جوئی حجت الاسلام 

سال 1364 بود. اواخر تابستان و اوایل پاییز...

حجت الاسلام خامنه ای رییس جمهور وقت می خواست میرحسین موسوی را از نخست وزیری برکنار کند ، اما امام خمینی گفت نه . 
حجت الاسلام خامنه ای دست به دامن آیة الله هاشمی رفسنجانی شد، اما حرف امام خمینی برگشت ناپذیر بود . "محمد یزدی ، احمد جنتی ، مهدوی کنی و ناطق نوری" ، چهارتن از دوستان راستگرای حجت الاسلام خامنه ای برای راضی کردن امام خمینی به جماران رفتند. اما بازهم گفت نه ؛ "میرحسین نماند، خیانت است".
حجت الاسلام خامنه ای شکستی سخت خورد. به عنوان آخرین تقاضا به آیة الله هاشمی رفسنجانی گفت: "به امام بگو حالا که من میرحسین را نمی خواهم و شما می گویید بماند حداقل از جایگاه ولی فقیه به من تکلیف کنید تا او را نخست وزیر بگذارم".

امام خمینی به آیة الله هاشمی گفت : " تکلیف هم نمی کنم،اما باید میرحسین را به عنوان نخست وزیر معرفی کند".

در جلسه معارفه میرحسین ،حجت الاسلام خامنه ای غیر مستقیم گفت: "میرحسین نخست وزیر دلخواه من نیست و ..." .
آن روز گویی مجلس فقط میرحسین را می دید و صدای حجت الاسلام خامنه ای را نمی شنید.

آیة الله هاشمی رفسنجانی چاره ای اندیشید و نطقی کرد تا "حجت الاسلامِ له شده" را کمی جمع و جور کند... اما امام خمینی از طریق احمدآقا پیغام داد: "که از نطق حجت الاسلام راضی نبوده و آن را محصول شیطنت اطرافیانش می داند".

آیة الله هاشمی رفسنجانی واسطه شد تا در روزهای بعد، اامام خمینی کمی از حجت الاسلام خامنه ای که بشدت آزرده و افسرده بود دلجویی کند.
امام به خواست آیة الله هاشمی چنین کرد...اما تا چهار سالی که میرحسین نخست وزیر بود و در مجالس دوم و سوم ،گویی کسی حجت الاسلام را نمی دید...

آخرهای کار تصمیم گرفته بود به مشهد برگردد ، و این مطلب را هم در جمع روحانیون مشهد در نوروز سال 68 اعلام کرده بود ، اما عزل "آیت حق منتظری" در فروردین 68 و ارتحال امام در خرداد 68 باعث شد که بماند و ناباورانه خود را در جایگاه امام خمینی راحل ببیند.

ماجرائی که خود داستانی عجیب دارد و کسانی که بر اساس تحلیل آن روز خود ، به ضرورت شرائط ، در شکل گیری آن نقش داشتند ، بی شک امروز از کرده ی خویش نادم و پشیمانند ، چرا که بسیاری از اقدامات امروز حجت الاسلام محصول عقده گشائی آن روزهاست ، که تک تک یاران امام را هدف گرفته و همگی آنان را با شیطنت همان اطرافیان ، منزوی ساخته است ،

موسوی اردبیلی ،صانعی ، موسوی خوئینی ها ، اسد الله بیات ، عبدالله نوری ، مهدی کروبی ، میر حسین موسوی ، علی اکبر ناطق نوری ، طاهری اصفهانی ، سید محمد خاتمی ، توسلی ، محمد علی صدوقی ، سید علی اکبر محتشمی ، هادی غفاری ، محد عبائی خراسانی ، سید حسین موسوی تبریزی ، امام جمارانی و...... ده ها یار نزدیک امام ، قربانی حس کینه جوئی و عقده گشائی حجت الاسلام در این 24 سال گردیده اند ، زندان و حصر و ...... و انواع آزار و اذیت ها و منزوی ساختن بهترین یاران امام ، هنوز عقده فرو خورده ی آن سال ها را نگشوده است و هم چنان ادامه دارد ،

شاید آیة الله هاشمی پس از توطئه ی مجتبی و اطرافیان حجت الاسلام در سال 84 و تداوم آن در حذف ایشان از ریاست مجلس خبرگان و نماز جمعه و ... امروز نیز یکی دیگر از یاران حذف شده ی امام برای عقده گشائی از کینه ی آن روزهای حجت الاسلام گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر