۱۳۹۵ تیر ۲, چهارشنبه

تدلیس سیاسی یعنی وارونه جلوه دادن خواست اکثریت مردم " قسمت دوم "
کارکرد حزب پادگانی در پروژه تدلیس سیاسی
 » سید احمد شمس
 یکشنبه, ۱۱ام بهمن, ۱۳۹۴
hezbepadegani.negam

در کنار روش هایی که در قمست قبلی این نوشتار به آن اشاره شد از جمله رد صلاحیت های گسترده پیش از انتخابات و نیز ابطال نتائج انتخابات در صورت همسو نبودن ناظران و مجریان و تقلب و جابجایی آراء در صورت همسو بودن مجریان و ناظران پس از انتخابات ، برای تکمیل پروژه ی تدلیس سیاسی و وارونه جلوه دادن آرای مردم ، بهره گیری از حزب پادگانی و القای این نکته که اکثریت مردم با اقتدارگرایان همسو هستند سیره مستمره این جماعت می باشد.
یکی از راه های اثبات همراه بودن مردم با حاکمیت و اقتدارگرایان ، راهپیمایی هایی است که به مناسبت های مختلف از جمله بیست و دوم بهمن و روز قدس و…. برگزار می شود و از حضور پر تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی ها دلیلی بر همراه بودن مردم با حاکمان تعبیر می شود.
در حالی که این گونه راهپیمایی ها از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون معمول بوده و همگی جریان های سیاسی صرف نظر از تعلق به جناح یا تفکری خاص در آن شرکت نموده و هرگز این گونه حضور را نمی توان دلیلی بر همراهی و خرسندی قاطبه مردم از حاکمیت دانست ، و بالعکس حضور اکثریت مردم شرکت کننده در این گونه راهپیمایی ها اتفاقا یاد آوری آرمان هایی هم چون آزادی و بها دادن به جمهوریت و مردم سالاری به حاکمان است که از آن در حال حاضر فاصله گرفته اند.
علاوه بر تلاش های اقتدارگرایان برای رویارویی با مخالفان و جلوگیری از حضور آنان در صحنه های رقابت های انتخاباتی هم چون رد صلاحیت و نیز جلوگیری از پیروزی با اعمال روش هایی چون ابطال و جابجایی آراء و هم چنین تقلب آنان ، بهره گیری از حضور مردم در راهپیمایی ها به مناسب های مختلف برای القای همراهی آنان با خود و صحیح جلوه دادن نتائج آرا ، بهره گیری از حزب پادگانی و القای افزون تر این هدف از دیگر روش های اقتدارگرایان است.
چگونگی شکل گیری حزب پادگانی و ورود سپاه به انتخابات ها
در ابتدای پیروزی انقلاب که بسیاری از مبارزان دوره رژیم سابق در سپاه عضویت یافتند ؛ هم زمان در برخی احزاب سیاسی نیز به فعالیت پرداختند .
این مسئله از همان ابتدا مورد مخالفت آیت الله خمینی واقع شد ؛ و ایشان به این افراد توصیه نمودند بین فعالیت در سپاه و فعالیت سیاسی یک کدام را برگزینند ؛ و همواره این توصیه در زمان حیات و حتی در وصیت نامه ایشان مشهود است که سپاه ونیروهای مسلح را برای همیشه حتی بعد از خود از ورود به فعالیت های سیاسی و انتخاباتی منع نموده اند .
این رویه تا سال ها پس از درگذشت ایشان در زمان رهبری آقای خامنه ای هم ادامه یافت ؛ تا آن که در مرحله دوم انتخابات مجلس پنجم به صورت محدود و در انتخابات ریاست جمهوری هفتم همزمان با کاندیداتوری آقای سید محمد خاتمی به صورت جدی و با صدور بخشنامه سپاهیان به فعالیت سیاسی و انتخاباتی به نفع کاندیدای خاص فراخوانده شدند .
در آن زمان آن چنان هسته های بسیج به شکل امروزی شکل نگرفته بود حتی در آن سال ها یعنی سال های ۷۶ تا ۷۸ شاهد حضور طیف وسیعی از نیروهای دوم خردادی در بدنه بسیج بودیم .
پس از دستگیری شهردار تهران و دستیابی سپاه به اسناد و مدارک شهرداران مناطق مختلف تهران و نیز اعضای حزب کارگزاران سازندگی الگو و دستور العمل های حزب کارگزاران سازندگی در فعالیت های سیاسی و انتخاباتی که به صورت شاخه ای صنفی شهری روستایی تنطیم شده بود به عنوان نقشه راه فعالیت های سپاه و بسیج در دستور کار قرار گرفت .
با استفاده از این الگو سپاه از آن سال ها به بعد شروع به یارگیری با جهت گیری خاص نمود و افراد غیر همفکر را از میان بسیجیان تصفیه نمود و یا با تطمیع مالی و سایر امتیازات از جمله اعطای وام های کلان، واگذاری موافقت های اصولی ، وارد نمودن به فعالیت های تجاری در داخل و خارج کشور با امتیازات ویژه و …… ، توانست بسیاری از افراد را در اقشار و صنوف مختلف به سوی خود جذب نماید .
از مهمترین نوع فعالیت های شاخه ای سپاه در آن سال ها حضور وسیع و گسترده در روستاها و تشکیل پایگاه های بسیج در اکثریت قریب به اتفاق مناطق روستائی کشور است که پس از سال ۸۴ در دولت نهم با اعطای امتیازات ویژه دولتی به اعضای بسیج روستاها برای سازماندهی جمعیت روستائی در انتخابات ها به نفع جریان اصول گرا همراه بود.
در تمامی این سال ها فعالان سیاسی اصلاح طلب از این اتفاقات که به شکل خزنده ای در حال وقوع بود بی اطلاع بودند ، حال آن که یک حزب پادگانی در حال شکل گیری بود .
انتخابات شوراهای دوم و ریاست جمهوری نهم و تغییر کاندیدای مورد حمایت سپاه از قالیباف به احمدی نژاد در آخرین روزهای تبلیغات که احمدی نژاد را از ته جدول به نفر دوم و در مرحله دوم به نفر پیروز انتخابات تبدیل کردکارکرد این حزب پادگانی را نمایان تر کرد .
امروزه چیزی در حدود ده میلیون نفر بسیجی در سراسر کشور با تمام امکانات در اختیار سپاه هستند که در راهپیمائی ها، انتخابات ها، سرکوب شورش ها ، و در گذشته در سفرهای استانی احمدی نژاد و در سفرهای آقای خامنه ای طی دهه های گذشته تاکنون و نیز نماز جمعه هایی که توسط رهبری اقامه می شود همیشه حضور داشته و با اتوبوس از این شهر به آن شهر و از این استان به آن استان جابجا می شوند، که از این تعداد پنج میلیون نفر همیشه پا به کار و آماده فعالیت هستند، راهپیمائی سازماندهی شده نهم دی در تهران که متشکل از بسیجیان جمع آوری شده از سراسر کشور در تهران بود و نام حماسه نهم دی توسط حاکمیت به آن داده شد از جمله بهره گیری های حاکمیت از این حزب پادگانی است .
جمعیتی که با مشاهده آنان در راهپیمائی ها با اتوبوس هائی که از این نقطه به آن نقطه منتقل می شوند و در نماز جمعه های رهبری در تهران هم کاملا قابل رویت است ، این گونه توسط رسانه های اقتدارگرا به همگان القاء می شود که تمامی مردم ایران یک پارچه به خیابان ها ریخته اند جمعیتی که بیش از پنج میلیون نفر نیست اما همیشه و همه جا و هر زمان که اقتدارگرایان بخواهند حاضر خواهند شد و در صورت قطع امکانات و امتیازات ویژه ، بسیاری از آنان وفادار به سیستم نبوده و هرگز به این گونه فعالیت ها ادامه نخواهند داد .
تدلیس سیاسی یعنی بزک کردن سیاسی یعنی وارونه جلوه دادن خواست اکثریت مردم یعنی تنها پنج میلیون نفر را بیست و چهار میلیون نفر نمایش دادن یعنی تنها پانزده در صد مردم را شصت و سه در صد جلوه دادن یعنی روحیه دادن به اقلیت که این توهم در ذهن آنان ایجاد شود که اکثریتند و تضعیف روحیه ی اکثریت و باورپذیرشدن این نکته برای آنان که اقلیت هستند.

http://negaam.news/2016/01/31/163508/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر