۱۳۹۵ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

ندا چگونه توسط خرازی و حمایت بیت رهبری شکل گرفت؟

ندا چگونه توسط خرازی و حمایت بیت رهبری شکل گرفت؟
 » سیداحمد شمس
 دوشنبه, ۱۳ام مهر, ۱۳۹۴
مشهور است که مجتبی خامنه‌ای در ارتباط با اصول‌گرایان و مراکز قدرت تصمیمات پدرش را به عنوان رهبر جمهوری اسلامی به آنان منتقل می کند، اما تاکنون کانال مستقیم هم‌چون مجتبی خامنه‌ای جهت ارتباط با اصلاح طلبان به شکل جدی وجود نداشت، و پیام‌های خاص رهبری و سیاست‌های تنظیم شده توسط وی به طرق مختلف و اشخاص متفاوت به ایشان انتقال داده می شد، تا آن که با تشکیل حزب ندای ایرانیان مشخص شد طرف واسطه رهبری با اصلاح‌طلبان از داخل بیت مسعود خامنه‌ای داماد آیت الله محسن خرازی که شوهر خواهر صادق و باقر خرازی می باشد تنظیم گردیده است.

آقای خامنه ای همواره بر رقابت درون نظام میان نیروهای خودی تاکید داشته و دامنه خودی بودن از منظر وی تا زمانی است که به قلمرو قدرت و اختیارات وی تعدی نگردد، و چنان‌که این این تعدی صورت گرفت، فردی تعدی کننده از هر تفکر و طیف و جناح، غیر خودی تلقی خواهد شد.
تمایل بر رقابت میان گروه‌های خودی در درون، و تمایل رهبری بر این نکته در انتخابات مجلس پنجم بروز یافت در جائی که اصلاح‌طلبان پس از شکست در انتخابات مجلس چهارم و رد صلاحیت برخی چهره‌های تاثیرگذار خود، عملا تصمیم گرفته بودند از صحنه قدرت و با اختیار خود کنار بروند، اما رهبری با ارسال پیغام برای آنان از جمله با فرستادن آقای ناطق نوری نزد عبدالله نوری که پس از دوره اول ریاست‌جمهوری آقای هاشمی و انتخاب نشدن دوباره وی به عنوان وزیر کشور برای همیشه عزم سکونت در قم کرده بود، از وی خواست با کاندیداتوری در مجلس دوباره به صحنه برگردد.
در انتخابات مجلس پنجم در میان ناباوری عمومی چهره‌های ملی مذهبی نظیر عزت الله سحابی و منتقدان جدی رهبری مثل بهزاد نبوی تایید صلاحیت شدند، در این خصوص محسن رضائی نیز با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر رقابت نیروهای خودی درون نظام، اعتراف نمود که رهبری اصرار داشته که در صورت عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس پنجم و انتخابات ریاست جمهوری بعد در سال ۱۳۷۶، رقابت در بین اصول‌گرایان شکل گیرد و بخشی از اصول‌گرایان با چهره اصلاح طلبی و در خلاء حضور آنان به نمایندگی از آنان و با شعارهای اصلاح طلبانه در انتخابات‌های بعدی حضور یابند.
و اکنون نیز آقای خامنه ای برای مردم‌سالارانه جلوه دادن نظام، مجددا روی به همان سیاست رقابت درون نیروهای خودی روی آورده و با استفاده از صادق خرازی که فردی چند وجهی است، خواسته است تا اصلاح طلبی را با قرائت خود، احیاء نماید تا رقابت در درون نظام شکل گرفته و تلقی وجود جریان تک حزبی و عدم چرخش قدرت بین نخبگان به وجود نیاید.
حال اول ببینیم که صادق خرازی کیست؟
sadeghkharazivakhameneyi.amadnews
چندی قبل محمدرضا خاتمی، دبیرکل سابق حزب مشارکت درباره ازدواج دخترش با پسر صادق خرازی گفته بود: ما از سیاست یاد گرفته‌ایم جایی نخوابیم که آب زیر‌مان برود
 این سخن در مورد سیدمحمدصادق خرازی سفیر دولت خاتمی در پاریس و پدر داماد محمدرضا خاتمی هم کاملا صدق می‌کند و او هم از مدت‌ها قبل در جمهوری اسلامی در جائی خوابیده است که اصلا آب زیرش نخواهد رفت زیرا سید محمدصادق خرازی۵۲ ساله یکی از کلکسیونرها و متمولینی است که همشیره‌اش؛ عروس آیت الله خامنه‌ای است و لذا از این طریق به کانون اصلی قدرت یعنی بیت رهبری متصل است.
سیدصادق؛ فرزند آیت‌الله سیدمحسن خرازی و نوه مرحوم حاج سیدمهدی خرازی یکی از تجار معروف تهرانی است. به این اعتبار وی به «بازار» و «حوزه علمیه قم» نیز متصل است.
آیت الله سیدمحسن خرازی عضو خبرگان رهبری، پدر زن حجت‌الاسلام مسعود خامنه‌ای (فرزند مقام رهبری) و وابسته به طیف موسوم به اصولگراست. بر این اساس، سید صادق به «خبرگان رهبری» و اردوگاه موسوم به «اصولگرا» نیز متصل است.
او هم‌چنین برادر حجت الاسلام سیدمحمد باقر خرازی وابسته به طیف موسوم به اصولگرا و دبیرکل حزب‌الله ایران و مدیر مسئول روزنامه حزب الله است. بنابراین سیدصادق از این طریق نیز به اردوگاه موسوم به اصولگرا و هم‌چنین جریان موسوم به حزب‌الله متصل است.
پسر سیدصادق؛ داماد سیدمحمدرضا خاتمی دبیرکل سابق حزب مشارکت و برادر سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق کشورمان است. وی از این طریق نه تنها به خانواده خاتمی، بلکه از طریق عروس خود، به عنوان پدر همسر نوه آیت الله خمینی به خاندان خمینی هم متصل شده است.
وی برادرزاده سید کمال خرازی؛ مدیرعامل اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی، وزیر خارجه دولت خاتمی و عضو و رئیس کنونی شورای راهبردی روابط خارجی است که در سال ۸۵ توسط رهبری به این سمت منصوب شده است. آقا صادق از این حیث هم به کانون قدرت وصل است.

گویا حلقه وصل میان رهبری و اصلاح طلبان بدلی کسی نیست جز مسعود خامنه ای شوهر خواهر آقای صادق خرازی و فرد انتخاب شده برای رقابت درون نظام و اصلاح طلبی با قرائت مطلوب رهبری کسی نیست جز صادق خرازی.

https://negaam.news/1394/07/13/%D9%86%D8%AF%D8%A7-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%DA%A9/



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر